onsdag, december 06, 2006

Katten har ordet

Jag älskar december.

Den händer så otroligt mycket denna månad.
Man kan dricka och äta så mycket man vill, för det är december.
Man kan byta om till sin randiga Marimekko-pyjamas så fort man kommit hem från jobbet, för att det är december.
Man kan gå på fester och hemvändarreunions varje helg, för att det är december.
Man kan skriva uttömande önskelistor utan att skämmas och även få uppfylla andras önskemål, för att det är december.
Man kan äta födelsedagsfrukost hos Katten söndag 17 december kl 11.00, för att det är december.

Det utlovas mat i mängd, som vanligt när det är hos mig.
Själv önskar jag mig lyx. I all dess form. (Och utgång kvällen innan)

3 kommentarer:

klenin sa...

Själv älskar jag att byta jobb.

Jag har fått svar på frågan om giraffer kan simma, för jag har nytt jobb. Jag har skitsnyggt kakel och helfigursspegel på toaletten på min arbetsplats, för jag har bytt jobb. Jag kan välja mellan bla gott kaffe eller grönt te med apelsin och pepparmint, för jag har nytt jobb. Jag vet att Lenin (!) hette Vladimir i förnamn, för jag har bytt jobb. Jag kan använda mitt passerkort som kreditkort när jag äter norsk fjordlax på lunchen, för jag har nytt jobb.

Ja ni fattar. Och det bästa av allt är att jag - utöver det här inlägget - inte kommer vara mitt forna pain in the ass och prata jobb på fritiden hela tiden. För jag tänker lämna jobbet på jobbet.

Men framförallt gillar jag Palekings! Och december! Och glögg!

Unknown sa...

kära katt

jag är i stockholm den helgen. Jag har ett hångel bokat på söndagen, så kanske firar jag dig med ett skjut

cheers j

Erik sa...

det är noterat sedan länge!