fredag, december 29, 2006

Vasastan e som Chinatown!

Hoho!

På Långö. Jag har varit i Kristianstad och GBG en runda och åker till Stakka inför nyår. Det blir kul. GBG var skönt. Varför är alla snyggare i städer man besöker? På tisdag kväll kan ni möta mig på stationen kl 21.57 på stationen i Malmö. Byt ut alla blommor mot frukt tack. Jag funderar på en fasta i januari, eller kanske bara testa att bli fruktoman ett tag, vet inte vad som flugit i mig.. Annars är det som vanligt tror jag, är det bra eller mindre bra?

Nu är kaffet klart, syns snart!

11 kommentarer:

Betty sa...

Ursäkta men i GBG är de allt annat än snygga. De är fastslaget sen gammalt (se gamla inlägg). Jag kan sniffa mig till ngn ifrån den stan med ett öga öppet.

Betty sa...

Okej sen finns det så klart snygga punktmarkeringar (David och Jenny tex). Och jag menar snygga gällande klädval, INTE resten av utseendet, för det vet jag inget om.

Betty sa...

Okej, nu känner jag att jag krånglade in mig...alltså Mr J är ju ifrån GBG också...

Det jag menade ifrån början är: tänk Fibes oh fibes! outfit 2003 = urtypen av götebörgstrendighet = så jävla fult.

Det var exakt det jag menade. Inget annat.

klenin sa...

Killar på flygbussar som inte kan prata engelska utan göteborgsdialekten illa dold, brudiga brudar som säkert beställar långa latte hela dagarna, och en rutten flygplats. DET är Göteborg för mig. Men Haga gillar jag iof lite grann.Och vissa ex-gbg:are.

NE:s inofficiella definition på stadens invånare lyder således som följer: "De invånare som lämnat staden Göteborg för annan ort, företrädelsevis Malmö, kan ej längre räknas som tvättäkta göteborgare. Därmed kan dessa också enligt vetenskapens alla regler klassas som snygga. Vad som händer med dessa individider då de återkommer till, eller enbart besöker sin forna hemstad igen, har dock ännu inte fastställts."

klenin sa...

I mina officiella definitioner försöker jag dock stava lite bättre.

Unknown sa...

det bästa är göteborgare som talar spanska på göteborgska - sjukt kul

Me llamo Glenn, soy de Gothenbourgo

Erik sa...

Mellan fyra ögon under en sekund är mode sekundärt. Detta till trots; ska man definiera en stads stil så tyvärr mina vänner; Malmö kvalar som klart sunkigaste enligt mig.

Unknown sa...

Nej nej nej nej

Puffen - betänk följande, en logisk deduktion

Palekings är snygga
Malmö är Palekings

alltså, rent logiskt
Malmö är snyggt

Gott nytt år

klenin sa...

...och doktoranden vinner diskussionen!

Unknown sa...

...and smack.

Erik sa...

nja, eller en förenkling för att förstå något mycket, mycket komplext, sådant som forskare ofta sysslar med. Och troende.

Trollpunk- och jag-klär-ner-mig-medvetet-för-att-det-ska-se-ut-som-om-jag-inte-bryr-mig-och-sätter-mig-på-Golden-stilen till trots saknar jag Malmö, bara 55 minuter till tåget går.