fredag, mars 03, 2006

dokusåpabloggar

Igår kväll åt jag med Betty och sedan traskade vi upp till Tempo. Där träffade vi inte Katten, Johan och lenin, men det är en annan historia...

Åter till ämnet bloggar. Hemsidor där folk skriver om viktiga eller oviktiga saker. Betty är glad i bloggar som många andra och visst kan man hitta lite godbitar här och där. Men vad fan; vem är intresserad av huruvida bloggaren "tittiP" känner sig stolt (om än ironikst uttryckt) över att ha blivit nämnd för att denne sökt nåt stipendie för att bo i en stuga och skriva på sin bok. Intressant stipendie dock, verkar jättesmart och fördelaktigt och allt sånt, tråkigt att inlägget var ett tips utan ja, ni vet..

Jag klickar glatt vidare och ramlar in på "vauxhallandI" (eller nåt i den stilen) som fanns som länk. Där kan jag läsa om att bloggaren har varit i borås och sett författaren till "6 liter luft få" pris; "...en dag full av gratisätande och rödvinssippande och intressanta samtal." - För helvete!

Ok, en blogg om podcasting. Det kan väl vara intressant. Bloggaren skriver om hur jobbigt det är att hans skrivare inte fungerar. Intressant...

Vidare till bloggen Plasticine. Bloggaren "pipi" skriver att hon inte vill ha barn än. okej...

Men hon har fler strängar på sin lyra;

"Nu ska jag ge mig ut och antingen 1) få bensinstopp vid ett trafikljus 2) drunkna i snön och frysa ihjäl.
Jag ska dra och handla, om någon undrar."

Nej bloggaren pipi, jag är ganska övertygat om att inte någon i hela världen undrar.

ja, jag är trött. det är fredag och jag har bloggat. Den som lägger ut vår blogg på bloggtoppen får stryk. vi hörs snart, pusspuss Bloggaren thepuffpuff

3 kommentarer:

Unknown sa...

Aahh, denna ljuvliga måndagsmorgon!

Förstår din frustation kring menlösa bloggare, de är värda offentlig förnedring. Men samtidigt kan man inte hjälpa att undra hur viktig vår blogg och våra funderingar är för andra oinsatta. Eller kommer ni undan med att vi är ett gäng som skriver bara för oss själva, för att förmedla information till varandra? Det är ju i stort sett bara vi, samt lite inbjudna (Hej David, tex) som ibland lägger en kommentar och påminner oss om att vi inte ska omnämna en person som Tjockisen osv. Fast nu gjorde jag det igen.

Men i övrigt en lugn och skön helg. Jag har tidigare hyllat fredagsafterwork, nu måste jag hylla fredagsretreaten. Låg på soffan i B-kinge och tittade på hägrar, drack rött vin och pöste.

Lördagens häng på Bagatelle var nog den dagens höjdpunkt. Tempo lite för crowded, Retro lite för irriterande (för mig personligen av olika anledningar) men Bagatelle alldeles precis lagom. Och Dallas poserande fick oss alla i en härligt avslappnad stämning.

Puffen: Kan du hjälpa mig att välja telefon+abbonemang i veckan? Har hämtat tidningar och broschyrer men de säger mig ingenting.

klenin sa...

Jag skulle säga att Bagatelle var hela helgens höjdpunkt!

Dallas hand på sin egen höft när han ledigt poserade på svart skinn framför en Cole & Son-tapet, samtidigt som ljuset från bordet kastar skarpa skuggor kring hans profil... Inte ens han själv verkade främmande för tanken att det enda som saknades var en klase vindruvor i en upphöjd hand...

Och för att återknyta till Puffens post om nördiga bloggar så... hade jag gärna också sett Andrzej Tichy ta emot pris för "Sex liter luft". Eh, jag är också en nörd. Även om jag kamoufleras av det snygga snygga crew som utgör Palekings.

Erik sa...

Precis! Eftersom bloggen är om oss för oss kan man glädjas åt att betty ätit gratissittar och sippat vitt vin med Ernst Billgren (-härligt! Där skulle man varit!). Buffé-Johan (inte bäck om någon trodde det) hade nog inte brytt sig så mkt och jag vill påstå att det gäller omvänt också.