onsdag, november 15, 2006

Dagens faktalektion

Det bästa idag var när jag hittade överblivet biogodis i väska ifrån i måndags. Vilken fest!

Pratade med en läkare härrom dagen om hur mkt kiss man kan få ur sig på en gång. Han trodde att 1 liter ungefär var max för vad en ung människa som jag (så sa han) kan prestera. Tydligen är det inte heller ovanligt att längre, oftast unga män enligt läkaren, svimmar när de står och kissar efter en blöt kväll ute. De drabbas av ett sådant blodtrycksfall, när de gör sig av med vätska snabbt, att de helt enkelt ramlar ihop. Han meddelade också att detta inte är något speciellt farligt. Don't you worry.

Hörviksrättning: Och jag som hävdade att man hade 5 dl snor i kroppen (efter att ha browsat Anders och Måns på tv) hade ju så klart fel. Man producerar så mkt snor under en dag. Kroppen fungerar som en återvinningsmaskin och bryter ner och bygger upp typ samma snor hela dan.

2 kommentarer:

klenin sa...

5 cl verkade det som om man hade, när jag spanade in reprisen...

Unknown sa...

Nu är jag förvirrad.