lördag, november 11, 2006

Stockholm regnar bort

Är tillbaka i hemstaden och går gata efter gata upp och ner i min nya rock som jag börjar gilla mer och mer, regnet faller ner kring mig. Får hela tiden frågan när jag skall flytta tillbaka, och jag blir surare för varje gång, varför skulle jag vilja det, allt är så opersonligt, så långa köer för att komma in på rätt ställen, långa avstånd oavsett vart man skall, höga bostadskostnader och 7 eleven i varje hörn (skulle ju kunna vara något bra men det är det inte bara). Stockholm är en stad som man skall besöka en sådär 3 - 4 ggr per år och då ta till vara på allt som staden har att erbjuda och sedan fly så långt bort som möjligt, helst hem till sköna och mysiga Malmö.

Åker till Berlin på onsdag, har aldrig varit där men alla säger att det är fantastiskt, har höga förväntningar men skall vara förkläde till 8 IB elever så friheten är begränsad, någon som vet vad man inte får missa på en fyra dagars trip till Berlinmurens hemstad?

Over and out, skall ut i regnet och gå hem för att förbereda mig inför 30-årsfest ikväll, parmiddagarnas parmiddag, tror vi blir 14, nästan bara par, fantastiskt, längtar...

4 kommentarer:

Unknown sa...

Måste bara säga att det var så trevligt att du var med uppe i Hörvik i helgen! Kändes fint. Gänget var samlat.

Betty sa...

Eh...tycker också att det var trevligt att Johan var med.

Men gänget samlat...jag skulle säga att vi saknade flera stycken.

Men det är ju bara min definition...

Unknown sa...

Jag menar mitt gäng. Jag och Johan.

klenin sa...

På tal om att Stockholm regnar bort hörde jag idag mig själv säga att jag inte har något emot regn. Det var innan jag försökte ta mig över den nya bron på väg til NE, i full blåst och med vaktmästarens superstora paraply. Jag tror helt ärligt att det skulle kunnat resultera i en ganska jobbig Mary Poppins-effekt där jag flög i vattnet med ett plask. Så jag svalde stoltheten, fällde ihop paraplyet och spatserade tappert vidare. Skrev kontrakt i en mindre klädsam våt-katt-look. Men nu är det för sent för dem att ändra sig, moahahahahaha!