måndag, november 20, 2006

lite olika

Klickar mig in på bloggen och tittar på bilder från Paris, lyssnar på Transit. Att titta på hockeyfrillor i Spanien, hyra bil och köra iväg utanför Buenos Aires. Stan hade funkat för mig alltså. "Man lever upp på ett annat sätt när man är ute och reser..." Jag levde upp lite extra när den söta flickan också vände sig om efter att vi mötts på gatan. Tack söta flicka för att du peppade mig att jobba de där extra timmarna igår kväll. Herregud.

Det var tur att jag inte köpte den där lampan igår. Jag ska satsa på på upplevelser, inte saker. Ska tillverka min egen lampa. Jag har en plan och jag vill sitta på ett plan. Det känns mycket bra. Lampa och upplevelser.

Jag har badat igen. Energigivande eucalyptus-olja. Vad pigg man blir. Sedan hade jag ork att sitta i tfn-kö i 40 minuter för att kunna avsäga mig min prenumerationen på kalsonger och strumpor. Det gäller att prioritera vad man lägger tid på. Jag var helt säker på att jag åkt på en ett-års-prenumeration eller något. De kanske viskar "det finstilta" när man tackar ja till saker över telefon, hade varit typiskt. "Men vi har det kontraktet inspelat" och så boostar de volymen och spelar upp visket för en så får man skämmas över sin dumhet. Men nej, jag slapp undan. Det är min tur nu, vinden har vänt! Man lever liksom upp lite extra. "Fashion for you" står det på paketen, man tackar.

Åter till tentorna. Och det kunde varit mycket värre. Hoppas vi ses snart mina vänner!

Tjo!

2 kommentarer:

Unknown sa...

så sant min vän

därför tänker jag nog dra till köpenhora på lördag och gå på den nya bögklubben tease med min polare johan från Götehora.

undrar om man kan få uppleva lite kärlek, det hade varit fint

december skall det inte handlas något, julklappar på sin höjd

klenin sa...

Vilket fint inlägg från en kalaspuff. Mig kommer ni nog inte se på några dagar nu, åker till Sthlm imorgon bitti för att träffa Emma, Challe, Henkan och Marcus Hartmann. Tillbaka söndag kväll. Hej så länge babes!