torsdag, november 30, 2006

mer jul, mer tid, nu nu!


Jag har ätit lunch hemma. En bananfluga satte sig nästan mitt på en tugga vilket fick mig att fundera på hur många djur man ätit utan att veta det? Hur många gånger har man haft en otrolig tur utan att veta om det? Hur många gånger har någon tänkt göra något som, om personen hade gjort det, hade fått förödande konsekvenser för mig? Jag längtar efter julen, måste ha tid att fundera mer.

Personen på bilden har inget med texten att göra. Det är dock ganska shysst att åka bil och en ganska fin bild.

5 kommentarer:

Unknown sa...

....vilket osökt får mig att tänka på att vi bör ha en julkalender. I betydelsen att vi bör meddela våra planer/bortåkningar/fester och annat som övriga palekings kan ha nytta av att veta.

Jag börjar:

Fyller år söndag 17 dec. Börjar dagen med en frukost för mina vänner i min lya. Kom, vetja!

Arbetar sedan fram till 22 december.

24-26(möjligtvis 27)dec i H-vik för klassiskt julfirande vid brasan.

Kanske ta ledigt 27-28? Vem vet? vad gör ni?

29-2 januari Barcelona. Japp, nyår i den katalanska högborgen med mina homies Mia the animal, Hannah the wickedy wick, och Kitty the great. Vilket passar mig och min otroliga fyrverkerirädsla skitbra. Jag tror att Barcelona är en stad man har otrolig koll, säkerhet samt disciplin vad det gäller invånarnas ivägskjutande av raketer, smällar och hemmagjorda bomber. Hade jag varit dansk hade jag lagt till en smiley bakom den meningen. I övrigt kommer det bli asfett.

Hemma igen för att arbeta onsdag morgon.

klenin sa...

Superfin bild på Lisen. Fint ljus, snygg Lis, smarrigt takeaway-kaffe i bakgrunden.

Min jul kommer spenderas i Malmö/Lund, trots att bebisen inte ens är född än styr den familjens planer. Men jag gillar det! På lördag ska jag kolla in exakt hur tjock MW har blivit vid det här laget.

Semesterdagar och sånt får jag nog reda på de närmsta dagarna. Imorgon är ju den nya dagen på en Helt Ny Karriär, som Jocke Berg skulle ha sagt. Eller David Bowie, om man ska vara musiknördig på riktigt. Han var ju faktiskt först med frasen.

Palekingskalendern innan jul består inte minst av Köpenhora den 9 december. Oh yes!

Imorgon ska Betty och jag spana in Idolfinalen. Alla välkomna!

Boogie sa...

är sthlm i helgen, AI

17 dec äter jag frukost två ggr, först ja må hon leva hos flickvännen sedan över och ja må hon leva katten, sedan eftermiddagskalas hos flickvännen, vilken dag.

är i malmö jul och nyår, jul i lomma/tygelsjö, renovering av lägenheten så ni som vill hjälpa till att måla och feja är välkomna hem till mig, sen flyttar jag till flickvännen tills vi hittat ny gemensam lägenhet.

nyår hos betty? jag hoppas.

Unknown sa...

Jag är grym på att måla. Fråga Lenin!

Rolla kvadratmeter efter kvadratmeter ger mig ett inre lugn. Men förberedlser, småfix med pensel funt snickerier samt städning efteråt kan du be Lenin om hjälp med.

Betty sa...

Puffen lägg lite löst snus i blomkrukorna för det ska tydligen inte bananflugorna gilla.

Sätt ut skålar med vatten, äppelcidervinäger/ättiksprit och lite flytande honung. En säker död kommer möta dem.