fredag, november 10, 2006

I love Jenny Morelli

Åh!! Jag älskar Internet!! Så många ggr som jag har googlat Jenny Morelli med jämna mellanrum under åren. Det var isf många år sen sist . Utan resultat. Jake - kommer du ihåg att du nämnde henne i helgen?

I mitten av 90-talet älskade jag hennes diktsamling Apor & nektariner. Och idag på en blogg hittade jag en länk! Försöker hitta en antologi jag har där hon är med. Hittar den inte. "En kuklängd falukorv" är den enda meningen jag just nu kommer ihåg. Hon är sjukt bra. Och har bara givit ut 1 diktsamling, 1991.

Kan konstatera att jag har blivit en flitig kommentatör på parallellbloggen. Det var till och med så att jag la band på mig när det gäller kommentaren om bilen för att det inte skulle verka som att jag hetsläser. Plus att jag direkt tänkte på HMs förhäxade trosor. Men då hade redan Karin gjort snobben-kopplingen, fast jag kunde inte låta bli att visa att jag höll med, där också.

Sen har jag funderat på hur det kommer sig att Margareta-bloggen har en sån förkärlek till att hylla dåtiden och inte nutiden. Måste komma ihåg att fråga. Undrar just vad vi hyllar?

Nu ska jag laga tomatsoppa med champagne. Mums.

ps. såg precis att vi är länkade på Dyngan. Så att ni vet.

Inga kommentarer: