måndag, november 27, 2006

Mät din fot!

Jag ligger sjukt bra till med julklappsshoppingen i år. Jag har papper, jag har presenter, jag har kartonger och lack. I huvudet har jag en massa kluriga idéer. Jag älskar det!

Men just nu har min kreativitet stött på lite trubbel. Jag har nämligen tänkt att sy/klippa ihop ett par ylletofflor till min bror (damn him om han läser bloggen!). De kommer bli sjukt snygga, mörkgrå med svarta sömmar och dödskallar i blodröda pärlor på tån. Problemet är bara att jag inte vet hur lång en fot i stl 42 är så det är lite klurigt att klippa till ett passande mönster. Och ju mer jag googlar desto tydligare blir problematiken med olika mättekniker, olika mått på just nummer 42 osv osv. Det känns också lite väl trixigt att mäta Pers fot i smyg: "eh, du, vänta, jag ska bara..."

Har någon i Palekings nummer 42? Och isåfall, hur lång är fotsulan, från häl till tå helt enkelt? Jake the Shake, Puffen, Boogie, Parallellbloggen? Jag behöver hjälp.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Jag har ju det omvända problemet, har möjlighet att rita av foten men vet inte vilken storlek det är.

Kan vi inte byta present med varandra? Din bror får köpta och J får hemmagjorda?

/A

Unknown sa...

vad konstigt att jag avslutade med ett

/A

i mitt förra inlägg.

Erik sa...

Det glädjer mig att din kreativitet trots allt verkar vara i bra form. Vad jobbar du med? Jag har 42 ibland. Jag ska mäta. om jag orkar dvs. ring mig eller kom hem och mät mig. jag jobbar. jobbar. jobbar.

Betty sa...

Kan du inte be Maria mäta innuti en av Pers skor?

I övrigt mäter man väl ifrån spetsen på stortå till baksidan av hälen. Något annat alternativ till mätning ser jag inte, då man annars riskerar att få en för liten sko/toffla.

klenin sa...

Shit vad fint att Palekings ställer upp när det krisar!

Har precis fått hjälp av Emma E som tidigare följt Coops skonummertabell där stl 42 är 27 cm. Problem solved!

Unknown sa...

mina tofflor är 29 cm stora, jag har 41, men dessa tofflor är lite stora, fast det tycker jag de ska vara så att de blir varma och härliga, och man kan lufsa omkring :)

Kram

Unknown sa...

Ja, Lenin, vad sägs om det?