onsdag, december 07, 2005

Brunch på söndag

Jag planerar att äta brunch på söndag, vilket jag kan tacka min talang i poker för. För er som missat det så spelade jag av tre göteborgare 200 spänn för två helger sen.

Det var inte en speciellt jämn match utan jag skulle vilja påstå att jag tog ledningen ganska snabbt, satsade defensivt och oförutsägbart. Jag dominerade spelet och satt och höll på majoriteten av chipsen under de tre timmar som korten spelades ut.
Banverksarbetaren åkte ut först, sedan fick Krabban känna sig besegrad när jag bluffade ut honom. Slutligen var det bara ingenjören och jag kvar. Kampen var hård, men oddsen var på min sida.

När dagen hade gått över i midnatt var pengarna mina och vinsten konstaterad.

Så nu till min första fråga: VAD HETER STÄLLET NERE PÅ STAN SOM NI VAR PÅ NÄR LENIN FLYTTADE?

Min andra fråga: VAD KOSTADE DET?

Fråga 3: ÄR DET BÄTTRE ATT GÅ DIT ÄN TILL VINYLBAREN?

Fråga 4: FINNS DET NÅGRA ANDRA ALTERNATIV?

Fråga 5: VILKA SKA MED?

Först brunch sedan Jakobs loppis. Kring 11:00 satsar jag på att börja käka.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Vi var på Boungiorno. Eller som Puffen sägen Bånschårno.

kostade väl 79 kr utan kaffet. Det fanns våfflor med nutella och sylt, goda italienska korvar, äggröra, scones, lite ost, lite stekt tomat, paj osv.

det var gott, enligt´mig. Mer italienskt än vinylbarens amerikanska mat.

Erik sa...

Bånschårno ja!

Jag är beredd att påstå att vinylbarens amerikanska brunch känns lite mer amerikansk om man jämför med Bånschårnos italienska bruch....vilket känns mycket fräscht! Den italienska alltså!

Unknown sa...

Sedan MÅSTE ni komma till vår loppis i bostadsrättsföreningen. Jag räknar med PALEKINGS

Unknown sa...

jag är väl med, antar jag. På både brunch och loppis.

Betty sa...

Gud vilken entusiasm katten lyckas uppbringa på bara en rad...

Självklart Jakob så dyker jag upp på loppis, förhoppningsvis med flera belkfisar i släptåg.

Wohoo! Brunch, Brunch, Brunch, Brunch, Brunch, Brunch, !!!

emma d sa...

Räkna med mig på brunchen! Flottig amerikansk el. fräsch italiensk spelar mig mindre roll. Hänger gärna med på Jakobs loppis också.

Betty sa...

Jag har beslutat mig för italienskt. Känns mer lyxigt och vad ska man inte lägga pokervinst pengar på...