måndag, december 05, 2005

Bäst 2005

Hemkommen från Stockholm kommer jag med hälsningar från Kaffedejten, Kristoffer Zetterström, Seb och Andreas och så självklart Sanna!

Lika säker är jag på att Malmö är att föredra framför Sthlm. Men storstaden har mycket att erbjuda som vi inte har. Drack sjukt goda drinkar på Marie Laveau på Hornsgatan. I efterhand kommer det fram att det är ett mycket hett ställe, föga imponderande eftersom personalen antagligen tyckte att det rättfärdigade ett allmänt trött beteende. Konstfacksjulmarknad var trevlig eftersom jag var där med Anna Lo och tillhörande föräldrar. Mycket fint, men väldigt homogent. Knappast avant-garde direkt...snarare retrokänsla över hela skiten.

Nu över till något annat som präglar december. Tillbakablickandet. Jag gör helt enkelt en lista på det bästa under året. Om vår (min) vän Charlie kan väl vi...

BETTYS TOPP-2005:

Dippers konsert på KB
Krock med J i korsningen vid mig
Handle Me med Robyn
Tempo - alltid varje gång.
Champagne på balkong på Tjörn

Bubblare: London, min lght, OOIOO, 3:dje säsongen av OC, Animal Collectives konsert, Anna Lo, min lemonad, Johan, Emma, Jakob, Lisen, Helena, Puffen, Anna, Sanna.

Vilken är din topplista?

6 kommentarer:

Unknown sa...

Tycker du ska spara en topplats åt Nyår 2005/2006. Annars kan vi ju inte ha kul då.

klenin sa...

Bubblare på min lista är nog när jag idag - för en sekund - trodde att jag hade 8650 kr kvar på kontot. Tills jag insåg att anna fört över samtliga hela tusental för att vi ska boka resa till NY idag.

Erik sa...

välkommen tillbaka betty!

Unknown sa...

Paleking 2005 top 5 (hittils -nyår - annas fest- kan fortfarande kvala in)

1) Betty fiser på tempo och räddas av en tändsticka
2) Katten och puffens surprise-ostron på skaldjursfrossan
3) Puffen hånglar med en tjockis på gårdsdiskot till bettys stora förskräckelse
4) London 2005 (speciellt kuken - trots svårraggade britter - hmm kenin borde hjälpt till bättre)
5) Palekingshemmaodlade fläder och gindrink

Unknown sa...

Då kommer du glatt få återuppleva en av dina höjdpunkter. För det blir ju fläder och gindrink på min förfest.

Tyckte för övrigt att dina toppar smällde högre än Bettys

emma d sa...

Haha, Bettys fis kommer definitivt inte att hamna på min topplista. Jag satt bredvid och skämdes när det hände. Det var riktig illa...