tisdag, december 06, 2005

Hemkommen från Stockholm

Sthlm är fint men inget i jämförelse med vårt Malmö, två iaktagelser från storstaden i norr, det är många fler som röker, unga som gamla och alla är så stressade att de glömmer bort att lyfta blicken och se sig om.

Sitter åter på jobbet utan luftkonditionering och försöker fokusera mitt trötta huvud. Stockholm var fantastiskt, gamla trevliga vänner och bekanta rullade förbi som på ett löpande band mest hela helgen. Efter en trevlig intervju på fredag morgon angående min storhet som individ och ledare styrde jag ut min kos mot SoFo och kom ut på andra sidan med en ny halsduk, en förhandstitt, shoppa.tjallamalla.com, accessoarer, s.9, den är röd och svart (nyc hat & cap), senare på kvällen blev det lite middag och drinkar med EvaKarin och David. Lördag styrelsemöte och sedan julfest med en massa söta juriststuderande som praktiserade på amnestys sekretariat, nice men upptagna...

Söndagen blev en evighetsfika med Magnus (som hälsar med öppna armar) där vi bestämde oss för att göra staterna i sommar, NY och sedan ner till Miami kanske någon karibisk ö också, vi får se...

Puffen ringde igår och frågade om jag han fick ge mitt nummer till köttfärssås och pärlplatteläggar-tjejen, smickrande men vi får se, en fika har väl inte dödat någon.

Åter ner i rättningen, vi ses på andra sidan och förhoppningsvis på Vinylbaren mot natten...

5 kommentarer:

Unknown sa...

Välkommen hem!

Besviken på avsnittet i söndags. Ingen Logan, Paris var INTE i högform, hela biten med museumet var tråkigt....

Nästa söndag kräver jag en riktig showdown!

Boogie sa...

låter som en tråkig show, ingen Logan hur lyckades de med de konststycket, måste ladda hem bara för att se hur det gick till, måste hålla mig uppdaterad.

klenin sa...

Ja det var verkligen sjukt tråkigt. Och den där bakåtvända kepsen är en lite övertydlig symbol för "killen som bara jobbar på en diner". Förresten har Paris tjockat på sig ganska mycket sedan jag såg henne sist.

Erik sa...

Varför känns det som att jag inte kan tillfära något till den här dikussionen?

Men jo, det låter förjävligt!

Betty sa...

Verkligen trist...gilmore girls eller? Själv ska jag kolla senaste oc som jag missar pga sthlms-resan...det är grejer däremot.