onsdag, december 07, 2005

mormoner i pjamas

På begäran en kort resumé av mormonkonserten 1 advent

Alla, jag menar varenda en, hade kostym på sig, utom jag. Jag luktade nog dessutom lite svett. I alla fall så den förste jag stöter på var en fjunig 17 åring i mörk kostym och slips som tilltalade mig med förnamn. Mycket märkligt, det visade sig vara Alice, min systers, pojkvän från Tjörn. Sedan blev jag attackerad av tre tjörnbrudar som var "från samma församling". De försökte flirta med mig och intresserade sig mycket för min klädstil och undrade vart jag hade handlat. Second hand svarade jag. Då började brudarna utge små skrik av förtjusning. De äälskade second hand. Jag fick förklara exakt vart jag hade köpt mina plagg. Problemet var bara att jag hade ljugit för att de skulle tappa intresset. Men ack. Jag fick ta min tillflykt till min far

Konserten var ganska bajsnödig med en 35 årig solist som tog i så mycket att mustaschen nästan försvann. Höjdpunkten enligt mig var när 90 åriga beatrice gick fram och läste en Karlfeldt dikt utan stöd ord och utan papper tittandes rätt ut i publiken. TYvärr hade alla mormonföräldrar inte vett att ha tyst på sina kids. De insåg inte storheten. Det veritabla bottennappet var lussebullarna utan saffran

Inga kommentarer: