tisdag, december 27, 2005

Rapport från Kolonikassören

Hej

Jag kan med glädje säga att vi på Kolonistaz har just nu 800 kr på vårt konto - då är även hyran för lotten betalad för nästa år -eller hur Springwater?

Jag har gått igenom alla inbetalningar sedan vi började och kan nu (efter vissa påtryckningar) säga att vi har bidragit ganska jämt med pengar till vårt lilla kolonikonto,

Katten - du ligger en betalning back (100 kr) - Vi andra valde att betala in siste september vilket inte du gjorde - Och eftersom Betty av någon anledning har betalat in 100 kr nu i december så kan vi säga att även hon gjorde en inbetalning i september.
Springwater fick dessutom ett ryck i oktober och betalte in 100 pix.

Så Bäck ligger 100 kr plus och Katten 100 kr minus

Jag vill också passa på att bekänna att jag har använt/ använder detta konto även i privata syften. Jag hoppas att ni inte misstycker - men då jag köpte lägenheten har använt detta kontot för att ha pengar till mina renoveringar. Enligt min banktjänsteman är det inte bra att ha stora summor på personkontot eftersom kopplat till sitt visakort - och då har vårt kolonikonto kommit väl till pass. Likaså nu när jag har fått stipendium för att resa i vår kommer jag att lägga en del pengar på vårt kolonikonto - men var lugna jag har en stark känsla av vad som är mitt och vad som är vårt.

Frågan vi nu alla ställer oss - vad det värt det?

Sedan vi började använda oss av kontot har vi haft en omsättning på 3000 kr. Av dessa är 800 kr kvar. Förrutom det som lades ut innan vi skaffade oss vårt konto har det kostat oss 2200 att få käka de grönsaker vi fick upp ur jorden, det vill säga 440 kr per skalle. Var dessa nypotatisar - fläder saft - sallad - blommor et cetera värda sitt pris?

Jag tycker det - framför allt att umgås med er gillar jag
Nu vill jag veta vad ni tycker!

Kram Jakob

4 kommentarer:

Unknown sa...

När jag läste ditt inlägg kände jag hur mycket jag kommer sakna dig det kommande halvåret.

Boogie sa...

helt klart värt varenda öre vi la ner premiär året, nu är vi ju både pålästa och alla barnsjukdomar har genomgåtts, så nästa år kan vi köra så det ryker.

klenin sa...

Kolonistaz äventyr ser jag som en av höjdpunkterna 2005!

klenin sa...

Kolonistaz äventyr ser jag som en av höjdpunkterna 2005!