fredag, december 23, 2005

Ungdomarna flyttar till Tyskland

Det tar emot att säga det. Jag vill inte riktigt känna peppen på Berlin. Det känns inte speciellt spännande och inte ett uns nytt. Och man vill ju gärna att allt som sker 2006 ska osa fräschör, hetta (inte sexighet - det va sååå 2004) i kombination med dygdighet (mitt stalltips på det nya).

Men så kan jag inte låta bli att önska att jag också får gå på klubb i Berlin. Slynglarna i SMK berättar i dagens SVD om sitt nya liv i staden i fråga:

Vi kommer att ha irrat runt på den övergivna industritomten, in i den lilla baracken med 60-tals-tapeter och till slut även hittat entrén, några hundra meter bort. Klubben ligger flera våningar under marken i en gammal fabrik och är inredd med låtsasträd i fullstorlek och stora videoprojektioner. Ett rum är fullt av sängar med mässingsstolpar.


Eller som en besviken medlem i Slagsmålsklubben säger:

Du skulle sett Panorama bar i stället. Det här är ingenting mot den. Det är en stor fabrikslokal som de har gjort om till technoklubb, och så finns det burar som man kan låsa in sig i. Och därinne har bögarna sex.


Varför är vi inte på plats? Dansar oss snyggare. Blöta. Åt helvete med dygdigheten. Jag vill dansa tills svetten dryper på ett dansgolv under jorden. /Betty

ps. Erland brukar tydligen spela schack med Erland Oye.

5 kommentarer:

Erik sa...

Tyvärr kan jag inte hålla med...

Men i väntan på Berlin kan jag tipsa om lite ställen om du vill. Inga fabrikslokaler och inga burknullande bögar. Bara sketna källare utan ventilation, ombyggda missionshus, snuskiga inviter, rock n' roll-tobak och svett. Jag har också hört att man kan dansa hela natten. Och bli blöt.

Definition på dygdighet?

(SMK känns för övrigt såååå 2004!)

Erik sa...

Ok, låtsasträd i naturlig storlek hade varit grymt iof..

klenin sa...

Speaking of Erlend Oye så har han intervjuats av allas (?) vår Marcus Joons i senaste Sonic. Sådär skriven - men Erlend Oye är och förblir lite av en favorit.

Så rota fram gamla soloskivan och lyssna på "A Sudden Rush" hela julen!

Unknown sa...

Allt detta snack om Berlin - ska vi dit? Fill me up please

Unknown sa...

eller fill me in - kanske jag ska säga ...