fredag, december 09, 2005

pärlplattedate

igår hade jag min första pärlplattedate med pärlplattedamen. vi åt lite middag och sedan byggde vi pärlplattor, det var trevligt men kanske inte den mest intressanta upplevelsen jag varit med om. hon är trevlig och söt men inte så pass att jag känner, hennes ska jag ha! är för tillfället mer intresserad av min blinddate som en kollega försöker sammanföra mig med, pol. mag. som arbetar på mas med sexuella rättigeheter, låter mycket intressantare, förövrigt bor vi i samma bostadsrättsförening, nästan vägg i vägg, men jag har ingen aning om vem hon är trots detta, har försökt hänga mer på gården senaste veckan men det har varit för kallt.

därför inget hångel med pärlplattedamen, trots att hon verkade vilja, man måste sätta gränsen någonstans om man inte är säker om det ska leda någonstans, det jag försöker säga är att det är skillnad på ett kvart i tre ragg (vilket vi hade förra helgen) och en pärlplattedate, vi pärlplattare har en ömsesidig moral när det gäller sånt.

ikväll ska vi (jag och kollegorna) öla på fagans från 16.30, kanske äta en bit mat (förmodligen en clubsandwich) och sedan är jag öppen för fullgas in i dimman om någon vill hitta på något med en förvirrad gymnasielärare som behöver lov så mycket att det gör ont i hela kroppen.

over and out från svekhoran.

2 kommentarer:

Erik sa...

Ämnet Johan och hans pärlor kom på tal igår ikväll. Det konstaterades att Johan är ganska bra på att följa upp sina flörtar, skrivande inte lika bra... Bra Johan, det hedrar dig.

Skillnad på ragg och dejt ja. För oss pärlplatteläggare (har du jatt upp din fina juliga ren som du fått i present på dörren? Det är jul för fan!) är det lite av en bärande vägg. Och dem ruckar man inte på...

Boogie sa...

julskylten är uppe och grannarna har inte vräkt mig än, dock hör man fnisset från dem på väg upp till sina lägenheter, folk är så lättroade eller rättare sagt gud vilka tråkiga liv vissa måste ha...